Thursday, December 28, 2006

HVEM ER NABOERNE?

I Lokalavisen og andre steder kan man læse at udvalgte naboer har etableret en forening som klon til netværket Naboerne på Nørrebro. Jeg hilser det velkomment at mennesker deler sig efter anskuelser, blot ville det klæde udbryderne at finde på et andet navn, således at forveksling mellem nabogrupper undgås. Jeg kunne foreslå noget i stil med "Forening til fremme af godt naboskab med Ungdomshuset", hvis foreningens medlemmer da i det hele taget bor i nærheden af Jagtvej 69, således som tilfældet er for netværkets medlemmer.

Udgangspunktet for de to nabogrupper er jo i øvrigt ret forskelligt: Medens netværket er samfundets ambassadør over for Ungdomshuset, er foreningen Ungdomshusets ambassadør over for samfundet. Sagt med andre ord forventer netværket at Ungdomshuset drives på samfundets præmisser, hvorimod foreningen -- som jeg opfatter den -- forestiller sig at samfundet indretter sig efter Ungdomshusets forgodtbefindende. For mig gør det hele forskellen, og det er mit håb at journalister og andet godtfolk også kan få øje på den.

MTH

0 Comments:

Post a Comment

<< Home