Saturday, December 30, 2006

Kære Ritt Bjerregaard

Jeg har netop læst at du foreslår et nyt ungdomshus etableret på Christinia. Det er en nærliggende tanke som jeg godt kan følge og intet har at indvende imod. Desværre vækker idéen ikke umiddelbar glæde blandt christianitterne, hvilket ingen kan fortænke dem i. Christinia har problemer nok at bokse med.

Det bedste ville efter min mening være at placere et kommende ungdomshus i et kvarter med en høj koncentration af ressourcestærke borgere. De er den bedste garant for at huset drives på samfundets præmisser i stedet for at lokalsamfundet -- som nu -- tvinges til indrette sig efter ungdomshuset.

Af samme grund mener jeg at enhver lokalitet på Nørrebro er helt uegnet. Nørrebro er et kvarter i fremgang, men Nørrebro er vedvarende et kvarter som fortrinsvis beboes af studerende på gennemtræk og mennesker som gerne ville, men ikke evner at flytte, og i denne sammenhæng tæller Ungdomshuset oplagt på den negative side.

Jeg uddyber gerne mine synspunkter ved en personlig samtale, men føler mig i øvrigt som nabo til Jagtvej 69 godt repræsenteret af netværket "Naboerne på Nørrebro" hvis synspunkter fremgår af http://naboerne-norrebro.blogspot.com/.


Med venlig hilsen
Michael T. Hallundbæk

0 Comments:

Post a Comment

<< Home